مجلس ایران دات كام
دادستان دیوان محاسبات:

هزار میلیارد تومان با احکام دیوان محاسبات به خزانه بازگشت

هزار میلیارد تومان با احکام دیوان محاسبات به خزانه بازگشت

به گزارش مجلس ایران دات کام دادستان دیوان محاسبات کل کشور اظهار داشت: برمبنای احکام صادره دیوان در سال قبل (1400)، هزار میلیارد تومان به خزانه بازگشت و این مبالغ وصولی نسبت به سال 1399 دو برابر شده است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات با اشاره به عملکرد دادسرای دیوان محاسبات، با اهمیت ترین عامل رشد رسیدگی ها را در اولویت بندی پرونده های مهم و نظارت مستمر بر کار شعب دادیاری دانست و اضافه کرد: اولویت بندی ها و نظارت های مستمر سبب کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و پرهیز از اطاله رسیدگی ها در دیوان شد.
دادستان دیوان محاسبات اشاره کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۱۶ فقره گزارش تخلف، شامل گزارش بخش های فنی و حسابرسی دیوان باتوجه به تفریغ سال ۱۳۹۹، گزارش مردمی و گزارش مراجع رسمی، دریافت و به شعب دادیاری جهت رسیدگی ارجاع شده است.
وی اظهار نمود: در بخش اجرای احکام دادسرا نیز، تعداد ۳۲۵ پرونده تعیین تکلیف شده و آرا قطعی آنها شامل مجازات های اداری و جبران ضرر و زیان و یا انجام تکالیف مقرر مسئولان اجرائی شده است.
کامیار مبلغ وصولی و واریز به خزانه ناشی از اجرای احکام را در مجموع هزار میلیارد تومان اعلام و اشاره کرد: مبالغ وصولی نسبت به سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است، همین طور وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان از حقوق معوقه معادن از دیگر اقدامات دادسرای دیوان محاسبات است که ناشی از رسیدگی به تَرک فعل دستگاه مربوطه بوده است.
وی اشاره کرد: رسیدگی و صدور دادخواست درباب واردات غیرقانونی ۳۰۰ دستگاه خودرو هایلوکس دوکابین، خصوصی سازی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، قراردادها در زمینه نفت و انرژی و میادین نفتی در قالب چندین پرونده، استقرار ۲۳ سامانه دولت الکترونیک، رسیدگی به موضوع توزیع نهاده های دامی با ارز ترجیحی و.... از دیگر کارهای دادسرا در سال قبل بوده است.
دادستان دیوان محاسبات کشور همین طور اظهار داشت: آرا صادره از طرف هیأت های مستشاری این نهاد نظارتی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد چشم گیری داشته است. بیشترین میزان آن مربوط به انفصال موقت از خدمت که رشد ۵ برابری داشته و در کنار آن انفصال دائم از خدمت ۱۷۵ درصد، کسر حقوق و مزایا ۱۵۸ درصد، جبران ضرر و زیان و خسارت وارده ۳۰ درصد و توبیخ با درج در پرونده استخدامی ۲۹ درصد رشد داشته است.


منبع:

1401/02/04
09:24:30
0.0 از 5
3275
تگهای خبر: پرونده , دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴