مجلس ایران دات كام
كریمی :

مجلس مذاکرات را رصد می کند

مجلس مذاکرات را رصد می کند

به گزارش مجلس ایران دات کام نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در قالب برگزاری جلسات گوناگون با تیم مذاکره کننده کشورمان و مسئولان وزارت امور خارجه، روند مذاکرات را رصد می کند.



علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند مذاکرات وین، گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به آنچه در مذاکرات اتفاق می افتد، حساس است و در قالب برگزاری جلسات گوناگون با تیم مذاکره کننده کشورمان و مسئولان وزارت امور خارجه، این مساله را رصد می کند.
وی بیان کرد: تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این است که خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری درباره مذاکرات در نظر گرفتند، حتما باید از طرف مذاکره کنندگان ایران مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند که مفاد این قانون باید حتما مورد توجه تیم مذاکره کننده کشورمان قرار گیرد.
کریمی افزود: هدف از انجام مذاکرات این است که جمهوری اسلامی ایران به شرایط بهتر و بدون تحریم برسد. همین طور حفظ توانمندی ها و دستاوردهای کشورمان در صنعت هسته ای بسیار مهمست و نباید خروجی مذاکرات موجب نابودی و یا تضعیف صنعت هسته ای کشورمان شود.
وی تاکید کرد: برای ما قابل قبول نیست که بخش کمی از تحریم های جمهوری اسلامی ایران لغو شود و بخش قابل توجهی از تحریم ها باقی بماند. محدودیت هایی که طی سالهای اخیر مقابل ملت ایران و اقتصاد کشورمان وضع شده و موجب تشدید مشکلات معیشتی مردم شده است، نباید به بهانه های دیگر استمرار پیدا کند.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکید مجلس شورای اسلامی این است که حتما این موارد و همین طور خطوط قرمز نظام در مذاکرات رعایت شود و توافقی مورد قبول مجلس خواهد بود که این چارچوب ها را در برگیرد.

1401/01/28
08:40:56
0.0 از 5
3433
تگهای خبر: اقتصاد , تصویب , رهبری , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵