مجلس ایران دات كام
سعادتی در صحن مجلس:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور ضربه می زند

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور ضربه می زند

به گزارش مجلس ایران دات کام نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حذف یکباره ارز 4200 تومانی به کشور ضربه می زند و دولت باید راه حل جامع جایگزین را ارائه نماید.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، مهدی سعادتی در جلسه علنی امروز (شنبه ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: ما نمایندگان قبلاً هم اعلام کردیم که حذف یک باره ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه زیادی به کشور وارد میکند.
وی بیان کرد: دولت باید مدیریت کند و پیشنهاد ما آنست که در سه ماه اول سال آینده تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ادامه دهد و در ادامه کار، با شیب ملایمی میزان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را کم کند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص این که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به تشدید تورم می شود، اظهار داشت: ما هر سال تورم داریم و این مساله ربطی به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد.
سعادتی تاکید کرد: دولت قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید اقناع سازی کند و مردم را در جریان قرار دهد. از طرف دیگر دولت هنوز طرح جامع جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه نداده است و باید با برنامه ریزی این کار را دنبال کند.
وی متذکر شد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حالا فقط در حد ۲۰ درصد روی سفره مردم اثر گذاشته اما برای حذف آن باید کارها با برنامه ریزی و مدیریت پیش رود و اقناع سازی مردم هم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.


منبع:

1400/12/14
11:14:44
0.0 از 5
3493
تگهای خبر: بودجه , دولت , طرح , لایحه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵