مجلس ایران دات كام

از حاشیه های شعار هواداران تراكتور تا ادعاهایی درباره زندگی شخصی آقای نماینده

از حاشیه های شعار هواداران تراكتور تا ادعاهایی درباره زندگی شخصی آقای نماینده

به گزارش مجلس ایران دات كام نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور خود به موضوعات متخلفی پرداختند.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از خبر آنلاین، شعارهای هواداران تیم تراكتورسازی، حاشیه های زندگی شخصی نماینده ملكان، انتقاد از برخورد با كوله بران و مبارزه با فساد از موضوعاتی بود كه در امروز در نطق نمایندگان مجلس عنوان شد.
علوی: مردم كرد رفتار هواداران تراكتور را به پای آذربایجانی ها نمی نویسند
سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنجال هوداران تیم تراكتور سازی تبریز در جریان بازی این تیم در لیگ برتر اظهار داشت: شعارهای جنجال برانگیز در مسابقه فوتبال در شهر تبریز كه دو هفته قبل صورت گرفت منجر به برافراشته شدن پرچم كشور دیگری به جای كشور خودمان شد. مردم كردستان اما هیچگاه فریادهای ساختارشكنانه یك اقلیت و محتملا با بستر بیگانگان را به حساب مردم آذربایجان نمی نویسند. گسیل گروه های امداد و ارسال پیام همدردی مردم كرد به هموطنان زلزله زده آذربایجانی موید ادعای فوق است.

به نوشته ایسنا، نایب رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم چنین خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: چرا بعد از شش سال یك كرد اهل سنت در كابینه دولت شما وجود ندارد و یا اصلا چرا چنین ایده ای از جانب شما مطرح نمی شود؟ چرا حتی در سطوح پایین تر مثلا معاونین وزیر شما از افراد مذكور استفاده نشده است؟ در این سال ها فقط یك معاون كرد وزیر آن هم در وزارتخانه غیر استراتژیك كار و تعاون داشتید كه باوجود عملكرد قابل دفاعش حضور او را تحمل نكردید.
ادعاهای دروغ در مورد زندگی شخصی ام را به خدا واگذار می كنم
سلمان خدادادی نماینده ملكان هم در بخشی از نطق میان دستور خود به مسائل حاشیه ای مطرح شده پیرامون زندگی شخصی اش واكنش نشان داد.

بنا بر گزارش خانه ملت، عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسائل حاشیه ای به وجود آمده پیرامون زندگی شخصی اش، اضافه كرد: تصمیم نداشتم در این خصوص صحبت كنم چون كه ارزش بیانش را نداشت، اما جا دارد از این جایگاه برای حفظ كیان مجلس و نمایندگان از همه نیروهای انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، حراست مجلس و قضات قوه قضاییه به خاطر كشف حقایق و صدور رای بسیار دقیق قدردانی كنم و همه آنهایی كه اخلاق را زیر پا گذاشته و هرچه می توانستند نوشتند و گفتند و از خدا نترسیدند را به خدا واگذار می كنم.
شعر كردی نماینده مریوان برای پیامبر و انتقاد از برخورد با كوله بران
منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد هم از ناطقان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بود. او نطق خویش را با زبان كردی شروع كرد و شعری برای پیامبر اكرم خواند.
او در آغاز ایراد نطق خود به به زبان كُردی، اظهار داشت: " یا ره سول الله ناوت چه ن خوشه/ آره قت گولاو، بونت وه نه و شه/یا ره سول الله، یا شای مه دینه/هه ر كه س، عاشقته دلی مه شكینه".
به نوشته خانه ملت، نماینده مریوان در ادامه به شیوه برخورد با كوله بران انتقاد نمود و اظهار داشت: اینجا اعلام می كنم و اخطار جدی می دهم كه این شیوه برخورد با كوله بران و مظلومان عالم باید بزودی خاتمه یابد، چونكه ظلمی آشكار در حق آنان صورت می گیرد. وزیر كشور به جای پرداختن به مراسم مولودی خوانی همراه با استاندار و سایر مسئولین لطفا مشكل كوله بران مریوان و سروآباد را رفع كنید. بارها رهبر معظلم انقلاب فرموده اند مقصود از مبارزه با قاچاق، كوله بری و كوله بران نیست.
نماینده مرند: من برای برادر فارسم می میرم، برادرم هم برای من تب كند
محمد حسن نژاد هم در بخشی از نطق میان دستور خود ضمن تسلیت حادثه زلزله آذربایجان به مبحث مبارزه با فساد پرداخت.
او اظهار داشت: این روزها شفافیت بحث داغ رسانه ملی شده است و این مورد بگونه ای مطرح می شود كه گویی كل مشكل شفافیت و شفاف نبودن كشور ریشه در مجلس دارد در حالیكه مجلس پیشروترین نهاد در حوزه شفافیت است.
به نوشته خانه ملت، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: با رأی نمایندگان مجلس به شفافیت، معجزه رخ نخواهد داد بلكه معجزه زمانی اتفاقی می افتد كه قوانین مجلس در مورد شفافیت اجرایی شود.
وی اضافه كرد: برای نمونه مجلس قانونی در مورد نصب صندوق مكانیزه فروش به تصویب رسانده كه از فرار مالیاتی جلوگیری می كند یا قانون رسیدگی به حساب های شخصی افراد و ثبت اسناد و املاك مسؤلان در این راستا است. اگر این قوانین اجرایی شود كسی نمی تواند اموال نامشروع به دست آورد.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه كرد: زمانی كه دلار یا خودرو دو نرخی است فساد وجود دارد، وقتی خودرو سراتو در بازار ۲۰۰ میلیون گرانتر از تولید كارخانه است، زمینه فساد وجود دارد، چگونه می توان گوشت را جلوی گربه گذاشت و انتظار داشت گربه دست نزند.
وی افزود: اگر كسی از رانتی استفاده نماید و ارز دولتی دریافت كند و كالای خویش را به صورت آزاد در بازار به فروش برساند، یا از رانتی استفاده نماید و ۱۵ خودرو كارخانه ای ثبت نام كند و در بازارآزاد به فروش میلیاردر خواهد شد.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: اگر می خواهیم فساد را ریشه كن نماییم باید آربیتراژ را از بین ببریم و اجازه دو نرخی شدن هیچ كالایی را نداریم.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود اظهار داشت: من ترك هستم اما ترك ایران، ترك برادر فارس، كرد، عرب، بلوچ و سایر اقوام. تركی كه در طول تاریخ برای تمامیت ارضی ایران در گوشه گوشه مرزهای این كشور جان داده است، تركی كه برای نام خلیج فارس جان می دهد اما انتظار دارم همان گونه كه من برای برادرم فارسم می میرم، برادرم هم برای من تب كند.
حسن نژاد اضافه كرد: انتظار دارم آنقدر كه من برای نام خلیج همیشه فارس تعصب دارم، برادر فارس من هم نسبت به اسامی آذربایجان تعصب داشته باشد.
وی با تاكید بر اینكه من «پان ترك» یا تحریك كننده قومیتی نیستم، اضافه كرد: آن كسی تحریك كننده قومیتی است كه برادرها را نسبت به هم بدبین می كند. تفرقه افكن و نفوذی كسی است كه در یك سریال پخش شده در رسانه ملی با آوردن یك سكانس غیر ضروری و نامرتبط با فیلم به ترك ها توهین می كند تا شاید بتواند فتنه ای در كشور به پا كند.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: بیایید با دادن ابتدایی ترین حق به اقوام یعنی تدریس زبان اقوام، وحدت ملی را تقویت كرده و بهانه را از بدخواهان بگیریم.
۲۱۷۲۱۷

1398/08/21
22:39:55
5.0 از 5
10890
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳