مجلس ایران دات كام
مخبر در نامه ای به آیت‎ الله جنتی:

هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است

هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است

مجلس ایران دات کام: معاون اول رییس جمهور در نامه ای به دبیر شورای نگهبان اعلام نمود که هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از خانه ملت، در تدوین و بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان، وکلای مردم در خانه ملت اهدافی مانند اشتغالزایی، کمک به استارتاپ ها، توسعه فعالیت دانش بنیان ها و مقابله با آثار سوء تحریم ها را پیگیری و اقداماتی نظیر پرداخت تعهدات مالی معوق دستگاه های اجرائی به دانش بنیان ها، اضافه شدن 3 هزار میلیارد تومان به سرمایه فعلی صندوق نوآوری و شکوفایی، امکان هزینه قسمتی از درآمد و امکانات مؤسسات، نهادهای عمومی غیردولتی برای دانش بنیان ها و... را بعنوان مهم ترین حمایت ها در این مصوبه قرار دادند.
سال 1389 آخرین بار بود که قانونی برای پشتیبانی از فعالیت شرکت های دانش بنیان تدوین شد و بعد از آن هیچ قانونی نوشته نشد، حال آنکه حوزه ی تکنولوژی، علم، فناوری و دانش بنیان مرتبط به آن بصورت مستمر درحال تغییر است، این شرایط سبب شد که از شروع شکل گیری مجلس یازدهم و در 4 تیرماه 99، یعنی کمتر از یک ماه از شروع فعالیت مجلس یازدهم طرح جهش تولید دانش بنیان اعلام وصول و ساعات بسیاری بر روی آن کار کارشناسی صورت گرفت.
بهارستان نشینان در مصوبه جهش تولید دانش بنیان تلاش کردند که بیش از 101 چالش شرکت های دانش بنیان را شناسایی و برای رفع مشکلات پیش روی شرکت های استارتاپی راهکارهای مناسب را پیش بینی کنند. با تأیید این مصوبه از طرف شورای نگهبان و اجرای درست دولت، شرکت های دانش بنیان از حاشیه به متن تولید می آیند.
بر همین اساس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در نامه ای به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اعلام نموده که هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است.
تصویری از نامه مخبر به آیت الله جنتی به شرح زیر است:



منبع:

1400/10/27
22:45:06
0.0 از 5
3684
تگهای خبر: پیگیری , دولت , شورای نگهبان , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵