مجلس ایران دات كام
نظری :

ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود

ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود

به گزارش مجلس ایران دات کام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با این توجیه که در کشور رانت ایجاد کرده، درست نیست و به جای این کار، باید با کسانی که رانت خواری کردند، برخورد شود.



سید غنی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: یکی از دلایلی که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح می شود، آن است که ارز ۴۲۰۰ تومانی انحراف دارد و به جیب عده ای از دلالان رفته است، در حالیکه برای یک دستمال نباید قیصریه را به آتش کشید.
وی بیان نمود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با این توجیه که در کشور رانت ایجاد کرده، درست نیست و به جای این کار، باید با کسانی که رانت خواری کردند، برخورد شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید جلوی انحرافات را بگیریم. هم اکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی از کالاهای اساسی داده می شود و ما باید نظارت های خویش را تقویت نماییم تا کالاهای اساسی به قیمت ارزان به دست مصرف کنندگان برسد.
نظری تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب می شود طبقات ضعیف جامعه گرفتار مشکلات اساسی معیشتی شوند و نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته قابل توجه دیگر آن است که شاید به ظاهر ارز ۴۲۰۰ تومانی از چند کالای اساسی حذف شود، اما بمحض آنکه این کار اتفاق بیافتد، مطمئن باشید که قیمت بیشتر از ۲۰۰ کالا گران می شود. اغلب نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ مخالفت خویش را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح خواهند کرد.



منبع:

1400/10/11
16:54:57
0.0 از 5
3394
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , طرح , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲