مجلس ایران دات كام
سلیمی در تذكر شفاهی:

دولت روحانی بیکاری فزاینده ای را در کشور ایجاد کرد

دولت روحانی بیکاری فزاینده ای را در کشور ایجاد کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 99، 35 درصد از منابع اشتغالزایی در جاهای دیگر هزینه شد و دولت سابق با این اقدام بیکاری فزاینده ای را در کشور ایجاد کرد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: در سال ۹۷، ۳۵ درصد، در سال ۹۸، ۲۸ درصد و در سال ۹۹، ۸ درصد اشتغال به وجود آمده است و باید مشخص شود که منابع مصوب مجلس برای اشتغالزایی در کجا هزینه شده است.
وی متذکر شد: در سال ۹۹، ۳۵ درصد از منابع اشتغالزایی در بخش غیراشتغال هزینه شده است و دولت روحانی با این کار بیکاری فزاینده ای را در کشور ایجاد کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همین طور تبصره ۱۷ قانون بودجه هنوز اجرائی نشده است که برمبنای آن باید نام هر فرد وام گیرنده از بانک در سامانه ثبت گردد که شاهد عدم اجرای این قانون هستیم.
سلیمی افزود: علاوه بر این ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه اجرائی نشده و همین مسئله منشأ حقوق های نجومی شده که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد دریافت حقوق های نجومی نباشیم.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای معلولان هم مسئله ای حائز اهمیت می باشد و طبق قانون باید سه درصد از اشتغال در اختیار آنان قرار گیرد که این مساله هم محقق نشده است.

1400/09/09
11:46:30
0.0 از 5
3543
تگهای خبر: بودجه , دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵