مجلس ایران دات كام
امیرآبادی:

کارگروه ویژه ای برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود

کارگروه ویژه ای برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از تشکیل کارگروه ویژه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برای تسهیل امور دو کشور اطلاع داد و اظهار داشت که بزودی وزیر تجارت پاکستان به ایران سفر می کند.


احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان در آبان سفری به کشورمان خواهد داشت، اظهار داشت که در این سفر ملاقاتی با مقامات مختلف و وزرای اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صورت می گیرد.
به نقل از ایشان، راه اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر و تبادل کالا با بخش خصوصی دو کشور در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.
امیرآبادی با این که کارگروه ویژه برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود، اظهار داشت: در جلسه ای با رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی اقتصادی و توسعه روابط دوکشور عنوان شد بنابراین در نخستین گام مبحث انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح و مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل گردد.
امیر آبادی به ابعاد سیاسی روابط دو کشور اشاره و اظهار نمود: سفر هیئت پارلمانی ایران همزمان با سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات های ایشان با مقامات دولتی و نظامی این کشور بود که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه ها و بازارچه های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.
وی افزود: وزیر کشور پاکستان هم در مورد راه اندازی گذرگاه های جدید بین دو کشور و برنامه ریزی برای آن با هیئت ایرانی گفت و گو کرد همینطور حل مشکل ایرانی ها زندانی شده در پاکستان هم مسأله ای بود که میان دو کشور قابل پیگیری می باشد و کارگروهی ویژه تشکیل شده که این مسائل را دنبال خواهد نمود.
امیرآبادی در انتها اظهار داشت که بحث کمیته کاری میان دو معاون وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به مبحث انتقال گاز اقدامات مهمی است که در قالب روابط ایران و پاکستان درحال پیگیری است. این کارگروه متشکل از معاون اول، وزرای اقتصادی و رئیس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام های عملی خویش را برمی دارد.




منبع:

1400/08/10
23:00:33
0.0 از 5
3982
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲