مجلس ایران دات كام
قاضی زاده هاشمی:

گروههای جهادی شناسه دار و ساماندهی شوند

گروههای جهادی شناسه دار و ساماندهی شوند

مجلس ایران دات کام: رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروههای جهادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات مهم و اثرگذار گروههای جهادی، اظهار داشت: باید گروههای جهادی شناسه دار و ساماندهی شوند.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی در جمع مسؤلان قرارگاه جهادی امام رضا (ع) ضمن اشاره به خدمت جهادی گروههای جهادی در مقابله با ویروس کرونا، عنوان کرد: مبحث کرونا و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و دستوراتی که مقام معظم رهبری درباره کرونا داشتند، بسیار قابل تأمل است. البته آن زمان بحث واکسن مطرح نبود و بیشتر بحث پیشگیری، درمان و خدمات درمانی مدنظر بود.
وی افزود: در این میان چند نکته حائز اهمیت می باشد و هر کسی با هر نگرشی در امور جهادی شرکت کند، خداوند او را یاری می کند. ازاین رو نباید همه امور را با نگاه سیاسی ارزیابی نماییم. قرارگاه امام رضا (ع) تابحال اقدام سیاسی انجام نداده، که این نکات سبب برکت در کار شده است.
رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منظور از برکت این است که افراد با هر نگرشی در امور عام المنفعه حضور پیدا کنند. افراد حاضر در این مجموعه جوان، تحصیلکرده و معتقد هستند، که این خصوصیت منحصر به فرد و کمیاب چنین مجموعه هایی است.
قاضی زاده اظهار داشت: در حوزه کار جهادی، هر نوع محدودیتی منجر به گسترش بعضی از انواع خاص خیریه ها می شود. بنابراین به جای محدودیت سازی باید فضا را عمومی تر نماییم.
وی متذکر شد: هم اکنون نظام دیوان سالاری مبتلا به اختلال است، بعنوان مثال اگر سرمایه ای که در بنیاد مسکن وجود دارد را در جای دیگری و در چارچوب اقدامات عمرانی گروههای جهادی هزینه نماییم، تاثیرگذارتر خواهد بود و یا در مورد جهاد کشاورزی هم شرایط به همین ترتیب است بعنوان نمونه نهاده های دامی به درستی توزیع نمی گردد. در واقع نظام دیوان سالاری ما دارای مشکل است. بنابراین در زمینه پشتیبانی از گروههای جهادی هر اندازه که دولت بتواند تسهیل گری و واگذاری کند، بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.
رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروههای جهادی مجلس ضمن اشاره به برخی نتایج برون سپاری که توسط نهادهای دولتی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دولت و قوه قضاییه دفتر خدمات الکترونیک و خدمات قضایی راه اندازی کردند، در نتیجه این برون سپاری، میزان رضایت عمومی افزایش پیدا کرد، بر همین مبنا دولت در مورد گروههای جهادی هم می تواند تکالیفی را مشخص نماید و درصدی از منابع مورد نظر را به گروههای جهادی بدهد.
قاضی زاده هاشمی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در واقع بحران کشور دستگاه و سازمان نیست، بلکه بحران اصلی کارآمدی است. بحران کشور تشکیلات و سمت نیست چون که از نظر مردم بین مسئولین تفاوتی وجود ندارد و همه را با یک نگاه ارزیابی می کنند. بنده قائل به ساماندهی گروههای جهادی و شناسه دار شدن آنها هستم که از این طریق پروژه ها به گروههای جهادی واگذار شود.



1400/08/03
21:52:37
0.0 از 5
3771
تگهای خبر: خدمات , دولت , رهبری , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲