مجلس ایران دات كام
علیرضابیگی:

احزاب باید تجلی سلایق مختلف مردم یک جامعه باشند

احزاب باید تجلی سلایق مختلف مردم یک جامعه باشند

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارکردهای ناقص احزاب در کشور و فقدان ابزارهایی که بتواند به احزاب اصالت بخشد سبب شده که احزاب از وزن قابل توجه سیاسی برخوردار نباشند.


احمد علیرضابیگی در گفتگو با ایسنا، درباره خصوصیت جریان های سیاسی و احزاب واقعی در هر کشوری، بیان نمود: طبیعی است که احزاب باید تجلی سلایق و ذائقه های مختلف مردم در بخش های متعدد باشند و باید بتوانند گفتمانی عرضه کرده و آنرا تبدیل به یک سیاست اجرایی کنند و به هواداران خود عرضه کنند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: از طرفی احزاب باید بتوانند کارآمد بودن سیاست های خویش را تبیین کنند و بعد به واسطه پشتیبانی مردمی که بر اساس شیوه های دموکراتیک دریافت رای صورت می گیرد، کرسی های قدرت را به دست بیاورند و برنامه خویش را برای دست یافتن به اهدافی که به هواداران خود وعده داده اند محقق کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در عین حال در این فرایند احزاب باید بتوانند کادر سازی کنند و عناصر و مدیران اجرایی و سیاسی خویش را ارائه نمایند. بدین ترتیب خودشان را در دوره هایی که در قدرت نیستند آماده کنند تا بتوانند در زمانی که به قدرت دست پیدا کردند برنامه های خودشان را اجرایی کنند. این بدیهی ترین کارکردی است که از احزاب انتظار می رود.
علیرضابیگی در انتها با اشاره به اینکه احزاب در واقع تجلی مردم سالاری در کشورها هستند، تصریح کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از احزاب در کشور ما گذشته خوبی ندارند و وقتی نام احزاب نزد مردم برده می شود درواقع یک قضاوت در ذهن مردم شکل می گیرد که مبتنی بر کوشش برای به دست اوردن قدرت بدون لحاظ کردن خواسته های اصلی مردم است. کارکردهای ناقص احزاب در کشور ما و فقدان ابزارهایی که بتواند به احزاب اصالت بخشد سبب شده که احزاب از وزن قابل توجه سیاسی در کشور برخوردار نباشند.



1400/07/30
12:05:47
0.0 از 5
3815
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱