مجلس ایران دات كام
غضنفرآبادی :

عده ای از فضای مجازی یله و رها سود می برند

عده ای از فضای مجازی یله و رها سود می برند

به گزارش مجلس ایران دات کام رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: خیلی از کسانی که انتقادات زیادی به طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند، از فضای مجازی یله و رها سود می برند.



حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، گفت: مجلس شورای اسلامی از متن مردم است و نمایندگان به دنبال آن هستند که منافع آنان را محقق کنند و ما مقابل مردم اقدامی انجام نمی دهیم.
وی بیان کرد: بر هیچ فردی پوشیده نیست که فضای مجازی در کشور ما یله و رهاست و فضای مجازی لطمه های جدی به ارکان خانواده وارد کرده است.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: هم به جهت مسائل امنیتی و هم مسائل اخلاقی باید فضای مجازی در کشورمان ساماندهی گردد و فضای مجازی با شرایط فعلی به ضرر همه مردم است.
غضنفرآبادی با اعلان اینکه در همه جای دنیا فضای مجازی کاملاً کنترل و مراقبت می شود، اظهار داشت: برای مثال، اگر بنده عکس و یا مطلبی درباره شهید سلیمانی در صفحه اینستاگرام خودم بگذارم، سریعاً حذف می شود اما در کشور ما فضای مجازی کنترل نمی گردد و هر فردی هر مطلبی را در این فضا بارگذاری می کند و هیچ نوع کنترلی بر این فضا وجود ندارد.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از کسانی که انتقادات زیادی به طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند و قیل و قال راه می اندازند، نمی خواهند فضای مجازی ساماندهی گردد و از فضای مجازی یله و رها سود می برند.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: متأسفانه سال هاست که موضوع ساماندهی فضای مجازی معطل مانده است و لازم بود که مجلس شورای اسلامی به این مساله مهم ورود کند.
وی اضافه کرد: همین طور مقرر است این طرح در کمیسیون مشترک مجلس بصورت دقیق بررسی شود و از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه هم دعوت به عمل می آید. علاوه بر این، مصوبات کمیسیون مشترک موقت است و سه تا پنج سال بصورت آزمایشی اجرا می شود.
غضنفرآبادی با اعلان اینکه شکی در ضرورت ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد و مردم نباید از این بابت نگران باشند، اظهار داشت: مجلس به دنبال آن نیست که به اشتغال و کار مردم در فضای مجازی لطمه وارد شود. از طرف دیگر ما به دنبال فیلترینگ و مسدودسازی نیستیم، اما حد و مرزی را در نظر می گیریم تا اگر فردی بخواهد از فضای مجازی استفاده ناسالم کند، محدودیت هایی برای وی اعمال شود.


منبع:

1400/05/11
12:16:33
0.0 از 5
3691
تگهای خبر: خدمات , طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱