مجلس ایران دات كام
سردار جلالی:

نظام قانونگذاری ما متناسب با سرعت فناوری شكل نگرفته است

نظام قانونگذاری ما متناسب با سرعت فناوری شكل نگرفته است

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گقت: متاسفانه نظام قانونگذاری کشور ما متناسب با سرعت فناوری شکل نگرفته و شاهد یک عقب افتادگی دراین زمینه هستیم.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل بنیاد مستضعفان با اعلان اینکه هر روز که می گذرد بر اهمیت پدافند غیرعامل افزوده می شود، اظهار داشت: مبدع این امر در کشور رهبری انقلاب هستند و این اتفاق به دو دلیل رخ داده است. نخست افزایش سطح دشمنی دشمنان و دلیل دوم افزایش و توسعه داشته ها و دارایی های ماست.
وی با اعلان اینکه در پدافند غیرعامل ما با چند مولفه اصلی و اساسی روبه رو هستیم، افزود: دارایی ها و زیرساخت ها، لطمه پذیری ها، تهدیدات و اثر تهدید بر لطمه پذیری و نتایج احتمالی ناشی از آن، مولفه اصلی و اساسی پدافند غیرعامل هستند.
جلالی اظهار داشت: در زمینه دارایی ها و زیرساخت ها، به سبب تحول فناورانه، درحال تغییر جنس دارایی هایمان هستیم. پول نمونه بارز این مسئله است که زمانی، بصورت کاغذی و فیزیکی بود که درحال تبدیل شدن به یک دارایی دیجیتال است. مسلما صیانت از این دارایی، الزامات خاص خودرا دارد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر این که همزمان با رشد و توسعه فناوری، ما با تهدیداتی مواجهیم که در ذات فناوری نهادینه شده است، اظهار نمود: بدین سبب باید راه اشراف دشمن از این طریق را مسدود کرد. متاسفانه نظام قانونگذاری کشور ما متناسب با سرعت فناوری شکل نگرفته و شاهد یک عقب افتادگی دراین زمینه هستیم.
وی تصریح کرد: رفع لطمه پذیری ها نیازمند راهبردهای نوین و به‎روز است و روش های قدیمی دیگر در مقابل تهدیدات نوین و پیچیده پاسخگو نیست.
جلالی افزود: منظور از لطمه پذیری ها، ضعف ها و مشکلات داخلی است که اتفاقا دشمن هم تهدیداتش را بوسیله همین لطمه پذیری ها عملیاتی می کند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلان اینکه در برخورد با تهدیدات، نیازمند سامانه زنده و پویای پدافند غیرعامل هستیم، اشاره کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در این عرصه در ۱۰ گرایش تخصصی، رویکرد های مبتنی بر پدافند غیرعامل را طراحی نموده و تلاش دارد اشراف زیرساختی دشمن را به حداقل ممکن برساند.
وی با اعلان اینکه انتظار سازمان پدافند غیرعامل کشور از بنیاد مستضعفان بعنوان یک نهاد زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری این است که متفاوت از سایر دستگاه اجرائی و دولتی در عمل به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل اقدام نماید، اشاره کرد: امسال یکی از با اهمیت ترین ماموریت های ما درحوزه زیرساخت های حیاتی این است که اجازه ندهیم از فناوری های وابسته به دشمن خصوصاً آمریکایی در زیرساختهای حیاتی استفاده گردد.
جلالی اظهار داشت: باتوجه به گستره کارهای بنیاد مستضعفان، این بنیاد شرکت هایی را در حوزه مشاوره در زمینه های مربوط به پدافند غیرعامل تاسیس کند که متولی نهادینه سازی الزامات پدافند غیرعامل هم در شرکت های زیرمجموعه بنیاد باشد و هم بتواند به سایر سازمان ها و شرکت های خدمت رسانی کند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: باتوجه به گستره فعالیت بنیاد مستضعفان، باید پدافند غیرعامل بعنوان یک تفکر راهبردی در این نهاد و زیرمجموعه های آن مطرح شده و در دستور کار قرار گیرد.
جلالی بنیاد مستضعفان را یک نهاد انقلابی با رسالتی انقلابی دانست و اظهار نمود: بنیاد مستضعفان به عرصه تولید محصولات راهبردی پدافند غیرعامل با پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان ورود کند.
جلالی تصریح کرد: ما هم اکنون قریب به ۲۵۰ محصول راهبردی در سبد محصولات پدافند سایبری داریم که این تعداد باید توسعه پیدا کند. برای نمونه سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری صنایع داخلی، توانسته است سامانه های اسکادای بومی را طراحی کند که از کیفیت بمراتب بیشتری از نمونه خارجی آن برخوردارست.
وی با اشاره به این که سازمان پدافند غیرعامل کشور با ساماندهی و ساختارسازی قرارگاه و نظامات عملیاتی، توانسته است ساختار منسجمی را در حوزه دفاع غیرعامل تشکیل دهد، افزود: نتیجه این ساختار منسجم، تدوین، تصویب و ابلاغ «نظام عملیاتی آمادگی و رزمایش ها در دستگاه های اجرایی»، «نظام عملیاتی پدافند سایبری» و «نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور» است.
جلالی اعلام نمود: سازمان پدافند غیرعامل کشور تا سال قبل نزدیک به ۴ هزار رزمایش را در زمینه های مختلف برگزار کرده است که هدف آن ارتقای آمادگی و تاب آوری در زیرساخت ها است.




منبع:

1400/04/26
15:17:29
0.0 از 5
3821
تگهای خبر: ابلاغ , تصویب , دولت , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲