مجلس ایران دات كام
نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس:

آلودگی صنایع كشاورزی و صیادی، ماهشهر را با مشكل مواجه كرد

آلودگی صنایع كشاورزی و صیادی، ماهشهر را با مشكل مواجه كرد

به گزارش مجلس ایران دات کام نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آلودگی حاصل از صنایع پتروشیمی، صیادی، دامداری و کشاورزی در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، حبیب آقاجری ظهر امروز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) اظهار نمود: در مجلس شورای اسلامی، بحث های کلان نظام بررسی و مطرح می شود که بر حسب وظیفه ام در جلسات مجلس حضور فعالی داشته و به لوایح رأی داده ام.
وی افزود: در بحث رأی گیری طرح ها و لوایح، من به هر چیزی که به سود منافع مردم و نظام بوده است، رأی مثبت و به هر چه که مخالف منافع آنهاست، رأی منفی داده ام.
نماینده مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در مجلس به حوزه بهداشت اشاره و بیان کرد: بیمارستان ۱۶۸ تخت خوابه بندر ماهشهر در طول چهار سال قبل با پیگیری های انجام شده تعداد تخت های آن به ۳۲۷ تخت بالا رفته و ۶۵ میلیارد تومان برای شروع پروژه راه اندازی آن مصوب شده است.
وی افزود: همین طور با پیگیری های انجام شده برای بیمارستان های حوزه انتخابیه تجهیزات خوبی فراهم شده که همچون مجوز سه دستگاه سی تی اسکن در بندر ماهشهر، دستگاه رادیولوژی دیجیتالی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی (ره) قسمتی از این تجهیزات هستند.
آقاجری اضافه کرد: مجوز راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهر چمران گرفته شده است؛ همین طور با پیگیری های انجام شده درمانگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهر چمران نیز به بهره برداری رسید.
نماینده مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در مجلس به راه اندازی آزمایشگاه سلولی مولکولی بیمارستان صنایع پتروشیمی اشاره نمود و اظهار داشت: جواب تست های پی سی آر در شهرستان با چند روز تأخیر به دست مردم می رسید که با پیگیری های انجام شده این آزمایشگاه در بیمارستان صنایع پتروشیمی به بهره برداری رسید.
تصویب ۳ هزار میلیاردریال برای فاضلاب ماهشهر
آقاجری درباب اهالی شهرک طالقانی بندر ماهشهر اظهار داشت: با پیگیری های امام جمعه شهرک طالقانی، بنیاد برکت مقرر است که درمانگاهی را در این شهرک بسازد اما مشکلاتی درباب زمین محل راه اندازی آن وجود داشت؛ بدین سبب در نشستی که دو روز پیش با رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار کردیم، قرار شد که زمین متعلق به شبکه بهداشت و درمان در اختیار بنیاد برکت قرار گیرد تا کار راه اندازی این درمانگاه شروع شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباب مشکلات آب و فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی بیان کرد: تا حالا سه هزار میلیاردریال بودجه برای فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام مصوب شده و به دنبال آن هستیم تا در ایام آینده مقداری بودجه دیگر برای تکمیل شبکه فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام و شروع راه اندازی شبکه فاضلاب شهرک طالقانی و چمران گرفته شود.
آقاجری درباب طرح شیرین سازی آب دریا اظهار داشت: دریا در منطقه ما آلوده است و تیم کارشناسی جهت بررسی شیرین سازی آب دریا به شهرستان آمد که باور داشتند این کار در منطقه صرفه اقتصادی ندارد؛ بدین سبب برای حل مشکل آب به دنبال انتقال آب از پشت سد هستیم که بهترین نوع آب است.
نماینده مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در مجلس تصریح کرد: در چهار سال قبل کار انتقال آب از سد کوثر بطور کامل متوقف شده و بندر ماهشهر از این طرح کنار گذاشته شده بود که حالا این مساله درحال پیگیری است.
وی درباب اقدامات انجام شده در زمینه کشاورزی اظهار داشت: اگر زمین کشاورزی فاقد زهکش باشد، زمین به شوره زار تبدیل خواهد شد و با توجه به این که زهکشی زمینهای چمران برای کشاورزان به یک معضل تبدیل گشته بود، این مساله نیز پیگیری شده و با کمک صنایع پتروشیمی و جهاد کشاورزی خوزستان، راه اندازی زهکش برای زمینهای کشاورزی ساحل سمت چپ رودخانه جراحی شروع شد.
ایجاد اشتغال ۴ هزار نفری
حبیب آقاجری درباب پیگیری برای ترمیم جاده های روستایی بندر ماهشهر اشاره کرد: بودجه های خوبی بوسیله وزارت نفت، صنایع پتروشیمی و بودجه ملی برای ترمیم و آسفالت جاده ی روستاهای مقطوع به دب امیر، گرگر به گمبزون و بنیوار به هدامه مصوب شده که برخی از آنها درحال کار و بعضی دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار است.
نماینده مردم بندر ماهشهر و بندر امام اضافه کرد: در مجلس نهم بحث مجتمع آموزش عالی سلامت نیز مورد پیگیری قرار|گرفت و با شروع مجلس یازدهم نیز اقداماتی در این خصوص انجام شده که در ترم آینده این مجتمع با جذب دانشجو در رشته پرستاری کار خودرا شروع می کند.
وی درباب اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در منطقه بیان کرد: مجتمع پتروشیمی الماس بندر ماهشهر کلنگ زنی شده و به زودی کار راه اندازی آن شروع خواهد شد؛ بدین سبب با شروع به کار این پروژه حداقل چهار هزار نفر برای راه اندازی این پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بر اولویت نیروهای بومی در بحث استخدام صنایع تاکید کرد و اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار شاغل در صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر وجود دارد که ۱۹ درصد از این تعداد، بومی شهرستان هستند که عدد بسیار کمی است.
نماینده مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در مجلس به حضور نیروهای بومی کارآزموده و متخصص در شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به این که صنایع پتروشیمی، دریا را آلوده و صیادی و دامداری را تعطیل و کشاورزی را نیز با مشکل مواجه کرده است، حق مردم بندر ماهشهر و بندر امام است که اولویت استخدام با آنها باشد.
احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بندر ماهشهر
آقاجری درباب راه اندازی مجدد قطار بندر ماهشهر- بندر امام- تهران- مشهد اظهار داشت: مشکل اصلی این قطار، نبود مسافر به سبب شرایط کرونائی است که پیگیر آن هستیم که این قطار حداقل با یک واگن راه اندازی شود.
نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) به اقدامات انجام شده در زمینه ورزش اشاره نمود و اظهار داشت: این شهرستان از نبود یک ورزشگاه که در شأن مردم باشد، رنج می برد و این مساله نیز دنبال شده که در نهایت ۵۰ درصد بودجه راه اندازی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بندر ماهشهر را صنایع پتروشیمی و ۳۰ درصد را وزارت ورزش تقبل کردند و ۲۰ درصد مابقی نیز از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی افزود: مکان راه اندازی این ورزشگاه در کنار دریاچه نمک بندر ماهشهر که امکان دسترسی مناسب به شهر، فرودگاه و شهرهای اطراف دارد، جانمایی شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
حبیب آقاجری درباب اشتغال زایی بوسیله صنایع پایین دستی و میان دستی اظهار نمود: این بحث نیز دنبال شده و مقدمات انجام آن برقرار است اما سرمایه گذار وجود ندارد.


منبع:

1400/04/19
11:33:37
0.0 از 5
3789
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , بودجه , پیگیری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱