مجلس ایران دات كام

روایت لاریجانی از تصمیمات جدید مجلس درباره یارانه های نقدی

روایت لاریجانی از تصمیمات جدید مجلس درباره یارانه های نقدی

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم تعادلی در زمینه یارانه ها وجود دارد و حجم یارانه ها بسیار متنوع است و طبقات بالای جامعه از یارانه بیشتری برخوردار می باشند.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از خبر آنلاین، علی لاریجانی كه ظهر امروز به دامغان سفر كرده است در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باید از همت صورت گرفته شده توسط مسئولین شهرستان و آقای حسن بیگی نماینده شهرستان به منظور برگزاری اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت تشكر كرد. اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خانه ملت بخوانید؛ *در حال پیمودن دوره حساسی هستیم و به علت زورگویی های كشورهای قلدر و برهم زدن توافق هسته فشارهای بر كشور در زمینه فروش نفت، صادرات و واردات وارد شده است. مقام معظم رهبری دستور دادن در جهت مقابله با تحریم ها و دریافت تصمیمات فوری ستادی تشكیل گردد و از ظرفیت های قانونی در این زمینه استفاده نماییم. *در ابتدا تكانه هایی در زمینه ارز داشتیم و مشكلاتی بوجود آمده بود كه ستاد تشكیل شده تصمیمات ده گانه ای را اتخاذ نمود. به واسطه مجموعه تمهیدات صورت گرفته آرامشی در بازار ارز به وجود آمد، سرمایه گذاران باید پیشبینی از وضعیت ارز داشته باشند.
* دو هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی نشستی در زمینه یارانه ها برگزار شد، عدم تعادلی در این زمینه وجود دارد و حجم یارانه ها بسیار متنوع است و طبقات بالای جامعه از یارانه بیشتری برخوردار می باشند. * برای بهبود وضعیت اقشار ضعیف جامعه در فشار تحریم های جدید تصمیماتی در نشست مجلس گرفته شد كه مقرر گردید در كمیسیون بودجه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. هدف این است كه مجموعه یارانه هایی كه بی هدف توزیع می شود به صورتی هدایت شود تا طبقات پایین بهره بیشتری ببرند و در فشار اقتصادی موجود ساماندهی شوند، بخشی از این تصمیمات در ماه های آینده و بخشی دیگر در لایحه بودجه سال آینده محقق می گردد *بخشی از فشار وارده به علت مسكن می باشد كه بنابراین در جلسات مختلف تمهیداتی در نظر گرفته شد تا محدوده روستاها بگونه ای تغییر كند كه جوانان روستا صاحب مسكن شوند و این وظیفه بر عهده بنیاد مسكن قرار داده شد. در شهرهای كوچك و متوسط كه حریم شهرها محدودیت دارد مقرر شد بنیاد مسكن با همكاری وزارت كشور محدوده شهرها را بگونه ای تنظیم كنند كه به جوانان زمین به میزانی كه توان ساخت آنرا داشته باشند اختصاص داده شود، اما در شهرهای بزرگ مانند تهران قصد نداریم حریم شهرها را افزایش دهیم. *وام مسكن افزایش داده شد و تمهیداتی در زمینه انبوه سازی گرفته شده است. باید ظرفیتی در زمینه دارو و درمان ایجاد نماییم اما از مشكلات مهم در این زمینه این بود كه سهمی كه باید بیمه ها مانند تامین اجتماعی و سلامت پرداخت كنند بموقع پرداخت نمی شد و داروخانه داران، پزشكان و بیمارستان ها مشكل داشتند كه ساماندهی شد تا امسال عقب افتادگی نداشته باشند هرچند عقب افتادگی در زمینه پرداخت ها از سال قبل وجود دارد كه باید منابع آنرا تامین كنند. *در بخش كشاورزی با عنایت به میزان بارندگی ها خوشبختانه در تامین آذوقه مردم مشكلی نداریم و تنها در زمینه واردات دانه های روغنی واردات صوردت می گیرد كه باید به مرور به اتكای واردات كاهش پیدا كند. صنعت در بعضی بخش ها رشد داشته اما در بعضی دیگر مشكلات همچنان وجود دارند برای این مورد ستاد رفع موانع تولید زیر نظر استاندارها تشكیل شده است، اگر واحدهای تولیدی احتیاج به سرمایه در گردش داشته باشند در ستاد رفع موانع تولید برای آن تصمیم گیری می كند. *به بخش صادرات توجه كافی صورت گرفته شده است. ضمن اینكه شرایط دشوار می باشد اما همه تلاش می كنند علیرغم كاهش فروش نفت رونق داخلی ایجاد و از ظرفیت داخلی بیشتر استفاده گردد. ۲۷۲۱۴

1398/08/08
15:17:19
5.0 از 5
10957
تگهای خبر: رهبری , قانون , لایحه , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵