مجلس ایران دات كام
حسین زهی:

منابع آبی سدهای كشور به شدت كاهش یافته

منابع آبی سدهای كشور به شدت كاهش یافته

به گزارش مجلس ایران دات کام یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قوانینی که برای مهار آب ها در سطح کشور دیده شده است، یکنواخت بوده است. ما در مناطق مرزی منابع آب های سطحی خوبی داریم که به علت عدم مدیریت صحیح به کشورهای همسایه هدایت می شود.


اسماعیل حسین زهی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و لزوم کنترل مصرف، بیان نمود: در بحث منابع آبی کشور ما با خشکسالی مواجه هستیم که مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد و از قبل هم پیشبینی شده بود. سال جاری هم به دنبال کم بودن بارش ها، سطح منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: متاسفانه قوانینی که برای مهار آب ها در سطح کشور دیده شده است، یکنواخت می باشد. ما در مناطق مرزی و کم تر توسعه یافته منابع آب های سطحی خوبی داریم که به علت عدم برنامه ریزی صحیح برای بهره وری، به کشورهای همسایه هدایت می شود. متاسفانه بخشی از آب کشاورزی ما هم آب قابل استفاده می باشد و نوع کشت و آبیاری محصولات هم به شیوه صحیح مدیریت نمی گردد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است برای اصلاح شیوه مصرف آب در بخش کشاورزی دولت پای کارآمده و از کشاورزان حمایت کند. به علت سوءمدیریت، بخش اعظمی از آب ها در منطقه ما به کشور پاکستان رفته و کشاورزان پاکستانی از آن سود می برند. نیاز است که وزارت نیرو مطالعات خویش را به روز رسانی کرده و شیوه صحیح تری برای مدیریت منابع آبی کشور پیش بگیرد.
ایشان در ادامه تصریح کرد: باتوجه به شرایط منابع آبی کشور رعایت الگوی مصرف از جانب مردم امری اجتناب ناپذیر است. بسیاری از روستاها و مناطق کشور به علت کم آبی خالی از سکنه شده است و بطور قطع با ادامه این روند با مشکلات جدی تری در تأمین آب مواجه خواهیم شد. لازم است که مردم بیشتر از پیش به رعایت الگوی مصرف توجه داشته باشند و دولت هم به صورت جدی تری پای کار بیاید.




منبع:

1400/02/15
10:39:12
0.0 از 5
3913
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳