مجلس ایران دات كام
الهیان در تذكر شفاهی:

حركت كشور به سمت پیری جمعیت

حركت كشور به سمت پیری جمعیت

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما در طرح جوانی جمعیت به دنبال رفع موانع فرزندآوری هستیم و غربالگری اختیاری در این طرح مدنظر قرار گرفته است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، زهره الهیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی عنوان کرد: به تازگی هجمه هایی ضد مجلس در فضای مجلس به بعضی از رسانه ها شروع شده در خصوص اینکه مجلس شورای اسلامی حق ورود و قانونگذاری درباره مقوله جمعیت را ندارد.
وی اضافه کرد: این در شرایطی است که مجلس حق قانونگذاری در همه مسائل را دارد و متأسفانه کشور به سمت پیری جمعیت حرکت می کند در حالیکه اروپا طی ۱۰۰ سال این مسیر را طی کرد، جمعیت ایران در طول ۳۰ سال این مسیر را طی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره طرح جوانی جمعیت اظهار داشت: ما در این طرح وزارت بهداشت و درمان را متولی اصلی قرار دادیم و همینطور برای شورایعالی انقلاب فرهنگی، جایگاه نظارتی در نظر گرفته ایم و مطابق با راهبردهای کلان در اینباره، تصمیم گیری شده است.
الهیان خاطرنشان کرد: برخلاف مسائل غلطی که در فضای مجازی مطرح می شود باید بگویم مصوبات مجلس در طرح جوانی جمعیت برای رفع موانع فرزندآوری، مجانی شدن زایمان، درمان ناباروری و تسهیلات ازدواج است.
وی بیان نمود: اگر از طرح جوانی جمعیت روایت صحیحی برای مردم عرضه شود اساسا افکار عمومی از آن استقبال خواهند کرد. درباره بحث غربالگری هم باید بگویم که در این طرح ما غربالگری اختیاری را در نظر گرفته ایم و با تشخیص پزشک متخصص این اقدام انجام می شود و جای تأسف دارد در سال بیشتر از ۶۰۰ هزار سقط در کشور انجام می شود که به شکلی نسل کشی است.
علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: بحث جمعیت کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی مطابق با اصل ۷۱ قانون اساسی در عموم مسائل مجاز به قانونگذاری است و به کسانی که در فضای مجازی به تخریب مجلس می پردازند، اخطار می دهیم که قانون مدار باشند.

1400/01/31
19:23:32
0.0 از 5
4286
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵