مجلس ایران دات كام
كاظمی:

بررسی صلاحیت كاندیداهای انتخابات شوراها باید برمبنای مر قانون باشد

بررسی صلاحیت كاندیداهای انتخابات شوراها باید برمبنای مر قانون باشد

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد: تمام بخش های هیئت نظارت باید به درستی به وظایف خود عمل کرده و مر قانون را در بررسی صلاحیت های کاندیداها سرلوحه کار خود قرار دهند.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا کاظمی در حاشیه جلسه مشترک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیات های عالی نظارت استانها با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به این که هیئت های نظارت کارشان رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا می باشد و الان کار هیات های اجرائی به انتها رسیده جلسه ای با حضور نمایندگان هیئت های عالی استانها تشکیل شد.
ایشان سپس اظهار نمود: برمبنای قانون هیئت های اجرائی نظارت تا ۲۱ فروردین فرصت رسیدگی به صلاحیت کاندیداها را داشتند و از ۲۱ فروردین به بعد هیئت نظارت شهرستان ها ۱۴ روز فرصت دارند صلاحیت کاندیداها را بررسی نمایند و بعد از ابلاغ به فرمانداری کاندیداها ۴ روز فرصت اعتراض دارند.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه اشاره کرد: بعد از این مرحله هیئت عالی نظارت استانها بعد از دریافت اعتراض کاندیداها ۱۰ روز فرصت رسیدگی به آنها را دارد. بعد از اعلام نتیجه به کاندیدها چهار روز باردیگر فرصت اعتراض داشته و سپس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۱۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی هیئت مرکزی نظارت را به کاندیداها ابلاغ کند.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود، اشاره کرد: برای رسیدگی به صلاحیت ها باید دقیقا به قانون عمل کرد. ما مجریان قانون هستیم و باید از حقوق عمومی و اشخاص صیانت نماییم در رسیدگی به صلاحیت کاندیدها توجه به مر قانون و مستندات واصله از مراجع چهارگانه اصول کار است.
کاظمی اضافه کرد: تمام بخشهای هیئت نظارت باید به درستی به وظایف خود عمل کنند. ما در کار خود به اجرای قانون تاکید داریم و هیئت عالی نظارت استانها و هیئت نظارت شهرستان ها در رسیدگی به صلاحیت ها باید قانون را سرلوحه خود قرار دهند و نباید حقوق کاندیدایی تضعیف شود.




منبع:

1400/01/29
21:01:53
0.0 از 5
4117
تگهای خبر: ابلاغ , انتخابات , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳