مجلس ایران دات كام
ذوالنور :

پذیرش FATF شرایط راسخت تر می كند

پذیرش FATF شرایط راسخت تر می كند

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: پذیرش FATF شرایط را برای ما سخت تر خواهد نمود و حق شرط هم هیچ مانعی برای افشای اطلاعات ما و دادن آدرس شرکت هایی که در دور زدن تحریم به ما کمک می کنند، نیست.



حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات اخیر معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص اینکه حق تحفظ جدیدی برای پالرمو و CFT قید می نماییم و این دو کنوانسیون هم تحفظ های جدید ما را قبول می کنند، عنوان کرد: مبحث حق شرط یا تحفظ یک مساله کاملاً انحرافی، آدرس غلط و فریبنده است و در مورد کشور ما صدق نخواهد کرد چونکه حق شرط یا تحفظ خودش دو شرط دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یک مساله این است که این شروط نباید بر خلاف روح کنوانسیون وین که کنوانسیون مادر است، باشد. زمانی که روح این کنوانسیون شفاف سازی در همه زمینه ها است، شما نمی توانید موردی را استثنا کنید و استثنای موارد به معنای مخالفت با روح کنوانسیون مادر است و ازاین رو پذیرفته نخواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک مساله دیگر آن است که کشورهایی که پالرمو، CFT و FATF را پذیرفتند که به آنان اصطلاحاً کشورهای متعامل گفته می شود، نباید اعتراضی به این شروط کنند.
وی اضافه کرد: طبیعتاً کشورهایی چون عربستان سعودی، کانادا و خیلی از کشورهای دیگری که با جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند، به شروط ما اعتراض می کنند و بر این اساس، میتوان قاطعانه اظهار داشت که حق شرط هیچ نتیجه ای برای ملت ایران و منافع ما نخواهد داشت بلکه یک مبحث فریبنده به حساب می آید.
ذوالنور اظهار داشت: در کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام که معاون حقوقی رئیس جمهور و بعضی از مسؤلان دولت هم حضور داشتند، بنده همه این موارد را توضیح دادم و اعضای مجمع هم به خوبی به این مساله واقف هستند که حق شرط هیچ مانعی برای افشای اطلاعات ما و دادن آدرس شرکت هایی که در دور زدن تحریم ها به ما کمک می کنند، نخواهد شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پذیرش FATF، CFT و پالرمو اساسا شرایط را برای کشور و مردم ما سخت تر خواهد نمود و سبب می شود که شرکت هایی که با ما در دوران تحریم به صورت غیرعلنی کار می کنند، لو بروند.


منبع:

1400/01/23
15:30:09
0.0 از 5
4212
تگهای خبر: دولت , قم , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲