مجلس ایران دات كام
در دیدار با سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران

لاریجانی تصریح كرد: كمیسیون مشترك اقتصادی، آغازی بر توسعه روابط تجاری ایران و آفریقای جنوبی

لاریجانی تصریح كرد: كمیسیون مشترك اقتصادی، آغازی بر توسعه روابط تجاری ایران و آفریقای جنوبی

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: افزایش روابط سیاسی و پارلمانی باید زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی باشد.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، ویكا كومالو سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران قبل از ظهر امروز(دوشنبه، ۲۹ مهرماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو كرد.
لاریجانی در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر آفریقای جنوبی در مأموریت خود در كشورمان اظهار داشت: آفریقای جنوبی كشور تأثیرگذاری در آفریقا است، ازاین رو باید پیشگام كشورهای دیگر این قاره در توسعه روابط تجاری با سایر كشورها همچون ایران باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه روند سرمایه گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، عنوان كرد: هم اكنون روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همكاریهای اقتصادی می باشد كه به تلاش های آفریقای جنوبی بستگی دارد.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری كمیسیون مشترك اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی بیان داشت: این اتفاق، آغازی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.
لاریجانی همینطور با تاكید بر افزایش روابط سیاسی و پارلمانی میان دو كشور اظهار نمود: توسعه این دست از روابط باید زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها تصریح كرد: موافقتنامه های بسیاری میان دو كشور ایران و آفریقای جنوبی به امضا رسیده كه لازم است تمامی موارد آن پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید.
ضرورت برگزاری نمایشگاه های مختلف برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری
ویكا كومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران كه اخیرا مأموریت خویش را در كشورمان شروع كرده است هم در این دیدار ضمن تاكید بر لزوم تقویت روابط میان دو كشور اظهار داشت: به تازگی كمیسیون مشترك اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شده كه ضمن تاكید بر اجرای توافقنامه های قبلی، منجر به امضای توافقنامه های دوجانبه جدیدی شده است.
ایشان در ادامه روابط آفریقای جنوبی و ایران را روابطی مستحكم و مثمر ثمر دانست و اضافه كرد: لازم است روابط اقتصادی میان دو كشور برقرار باشد كه لازمه آن ایجاد و توسعه همكاریهای بانكی است كه به دنبال راهكارهایی برای آن هستیم.
سفیر آفریقای جنوبی در تهران در انتها تصریح كرد: برگزاری نمایشگاه های مختلف در ایران و آفریقای جنوبی برای شناسایی ظرفیت های دو كشور جهت توسعه همكاری ها ضروری به نظر می آید.




منبع:

1398/07/30
10:36:28
5.0 از 5
11093
تگهای خبر: پیگیری , حكم , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵