مجلس ایران دات كام
در صحن مجلس مطرح شد؛

انتقاد تند نمایندگان از بخشنامه ممنوعیت صادرات محصولات كشاورزی

انتقاد تند نمایندگان از بخشنامه ممنوعیت صادرات محصولات كشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بخشنامه دولت در خصوص ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی انتقاد کردند.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در اخطار قانون اساسی به رئیس جمهور اظهار داشت: تصمیمات دولت درباره واردات و صادرات به ضرر مردم و کشاورزان است. وزارت جهاد و صمت درباره صادرات محصولات کشاورزی سردرگم هستند.
وی افزود: محصولات کشاورزی آماده صادرات هستند اما دولت با بخشنامه ای صادرات میوه را ممنوع کرده و هزاران تن سیب در سردخانه های ارومیه باقی مانده است.
در ادامه علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور در صحن مجلس اظهار داشت: حل این مشکل نیازمند تدبیر دولت می باشد. محصولات باغی در شهرهای ارومیه، سمیرم و مغان روی دست کشاورزان مانده است.
در ادامه سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و رئیس کمیسیون کشاورزی در تذکری اظهار داشت: تولیدکنندگان و کشاورزان با خون دل محصول تولید می کنند. تنظیم بازار لازم است اما متاسفانه امروز به سبب عدم مدیریت در تنظیم بازار ۵۰۰ هزار تن سیب و ۴۵۰ هزار تن پرتقال روی دست کشاورزان مانده و صادرات تعطیل شده است؛ تعطیل کردن صادرات به مفهوم تنظیم بازار نیست.
وی با اشاره به اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تشکیل شورای قیمت گذاری اظهار داشت: اخیراً شورای قیمت گذاری قیمت واقعی برای دانه های روغنی و چغندر تعیین کرد اما رئیس جمهور دستور لغو این قیمت ها را داده است.
وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست با قدرت از قانون مجلس و کشاورزان حمایت کند.

1399/12/24
23:01:04
0.0 از 5
4002
تگهای خبر: دولت , قانون , قیمت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱